Jest to cała grupa maszyn służących do łasowania materiałów sypkich. Ich główną cechą, jak zresztą widać po ich nazwie, jest napęd za pośrednictwem kół. Są one często podobne do normalnych ciągników, lecz na przodzie mają zainstalowaną specjalną łyżkę która służy do ładowania. Łyżka jest sterowana przy pomocy wydajnych siłowników i umożliwia w części modeli na ładowanie nawet parę metrów w górę. Ładowarki kołowe produkowane są w wielu różnych wersjach i odmianach, od niedużych mających łyżki o pojemności dwóch metrów sześciennych, do kilkukrotnie większych, mogących na raz podnieść kilkanaście razy więcej materiału.

Z kolei w samochodowych warsztatach często spotykanym urządzeniem stał się podnośnik nożycowy. Jego podstawowym zadaniem jest bezpieczne podniesienie auta na wysokość umożliwiającą przeprowadzenie niezbędnych prac. Używane najczęściej tego typu podnośniki mają wydajność trzech ton, i jest to wartość wystarczająca do obsługi prawie wszystkich samochodów osobowych.
Jeśli uważasz, że informacje w sieci nie są wystarczające, to przejdź do linku (http://www.invado.pl/drzwi-wewnetrzne/szyby-do-drzwi), gdzie znajdziesz dokładniejsze opracowania tematów – odsyłacz jest tu.
Spotykane są również wersje o znacznie większej mocy, które pozwalają na uniesienie nawet ciężkich ciężarówek. Dzięki użyciu tego typu podnośników warsztatowe prace są dużo bardziej bezpieczne, niż przy tradycyjnych podnośnikach.
Z kolei hale magazynowe to królestwo maszyn do transportu palet z produktami.
Nie wstydź się – w poszukiwaniu zajmującego Cię tekstu kontynuuj klikanie w nowe linki. W końcu z pewnością wyszukasz coś fajnego.
Do najbardziej znanych należą wózki widłowe oraz paleciaki. Tradycyjny paleciak jest złożony z dwóch prowadnic, siłownika i rączki do ciągnięcia. Pozwala on uniesienie palety z towarami na wysokość kilkunastu centymetrów, i następnie na przewiezienie jej w odpowiednie miejsce. Z kolei wózki widłowe mają własny napęd, elektryczny albo spalinowy, i pozwalają także na podnoszenie palet na większe wysokości.