W jaki sposób przeprowadzić swoją niedużą loterię fantową?

Jednym z bardziej interesujących sposobów na reklamę firmy jest organizacja loterii fantowej. Wbrew pozorom nie jest to niezwykle skomplikowane. Należy pomyśleć o niej oczywiście odpowiednio wcześniej, ale sam pomysł nie musi wcale być dopracowany na 100% już na pierwszym etapie.
Moglibyśmy bowiem korzystać z porady fachowców, którzy nam przy organizacji takiej loterii pomogą.

Vincent Sp. z o.o.

Autor: Vincent Sp. z o.o.
Źródło: http://www.vincent.pl/
Trzeba przeliczyć, jak dużo ludzi będzie sprzedawać losy niewielkiej loterii fantowej, aby uzyskać oczekiwany przez nas dochód. Powinniśmy również dopasować odpowiednią liczbę punktów handlu i wprowadzić wolontariuszy. W następnej kolejności należy ponadto przeliczyć ilość oczekiwanych nabywców. Przykładowe obliczenia mogą wyglądać w sposób następujący: oczekiwany dochód z takiej loterii z nagrodami to 5000 złotych. Niezbędna wartość fantów to 30% z 5000 złotych, czyli około 1500 zł. Ilość kuponów w cenie 2 zł to 25 sztuk. Czas trwania zabawy to 4 godziny, zatem 240 minut. Konieczna liczba osób oferujących losy na taką loterię – przy założeniu sprzedaży jednego losu na minutę to jedenaście osób razy 240 minut razy 1 los.
Trzeba również zebrać nagrody oraz fanty.

Zainteresował Cię ten materiał? Jeśli tak, to sprawdź poza tym szczegóły pod źródłem (https://dryg.pl/oferty-pracy/sprzatanie/inne?categories=16&positions=95). Poznasz wtedy ponadto dokładniejsze informacje związane z taką problematyką.

Konieczne jest posiadanie nagród o wartości nie mniejszej niż 30% oczekiwanego przychodu. Należy zaciekawić całą akcją lokalne markety, wytwórców, warsztaty czy agentów ubezpieczeniowych. Tego typu loteria może im się spodobać, ponieważ za małą darowiznę rzeczową otrzymają świetną promocję na losach lub dostęp do setek uczestników Twojej loterii. Sponsorem mogłaby być również drukarnia, która będzie drukować losy.

Powinniśmy również przygotować wspomniane losy. Należy obliczyć ile losów będzie niezbędnych. Pomyśl kiedy oraz kto będzie je kupować, a następnie dopasuj je do zapotrzebowań.